Kaunas- Talinn - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Sanne - WaarBenJij.nu Kaunas- Talinn - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Sanne - WaarBenJij.nu

Kaunas- Talinn

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

07 Juli 2008 | Estland, Tallinn

Dag 3.
Vanmorgen een beetje last gehad van dat uur tijdsverschil. Voor onze begrippen was het 5 uur toen de wekker ging. Dat hadden we nu juist de laatste dagen ook zo naar gevonden.... Maar het ontbijt maakte heel veel goed. Veel vers fruit en yoghurt, brood wat je eigenhandig moest snijden en verse koffie. Vrijwel iedereen was vroeg uit de veren om bijtijds weg te kunnen.
Iedereen hoopte waarschijnlijk op een beetje tijd in Talinn vanwege de mooie oude gebouwen.
Het verkeer was erg rustig, want het was een feestdag. We hadden mooie wegen, keurige medeweggebruikers en een vriendelijk landschap.
De sfeer en de mentaliteit is hier prima.
Onderweg kom je zo af en toe een sleepje Volvo's tegen.
Onderweg aan de Oostzee gepicknickd; Geert is zelfs nog gaan zwemmen. We reden met z'n tweeen, want DJ en Ton gingen graag nog even de stad in en namen hun eigen route.
Het hotel in Talinn is wederom goed. Gratis internet en prettige kamers. Wel raak je zo langzamerhand kwijt hoe het vorige hotel ook alweer was.
In de avonduren is het volume van de gesprekken aan de tafeltjes hoog. Niet evenredig met het aantal pechgevallen, want het was voor het technische team een rustige dag. Ze waren zelfs ruim op tijd voor het avondeten en konden vroeg naar bed.
Morgen de grens met Rusland. We moeten als totale groep daar overheen, de Unimug (vrachtauto met onderdelen) midden in de groep, om te voorkomen dat ze moeten aansluiten bij de 10 km lange file van vrachtauto's.
We zijn er klaar voor.
Groeten vanuit een regenachtig Talinn, waar we vanwege het weer helaas niets hebben kunnen zien van de stad zelf.

• 07 Juli 2008 - 18:38

Rene - Rijswijk:

Op het tracking systeem ontbreken jullie als enige equipe. Zijn toch niet uitgevallen??

Tim wat vroeger naar bed laten gaan! Hoewel hij toch goed tegen tijdsverschillen zou moeten kunnen. Wel hel edelmoedig dat hij anderen op de weg houdt.

Veel succes morgen.

• 07 Juli 2008 - 18:49

Dewigmannen:

Panne eeh sorry Sanne en Tim....!!! Leuk iets van jullie te horen, we volgen jullie op de voet, het is erg stil in de laan...goeie reis verder!!! groetjes Roel en Bettina

• 08 Juli 2008 - 07:32

Joop Van Kats:

Veel succes en niet te veel bekeuringen oplopen
    Groeten uit SCHARNEGOUTUM

• 08 Juli 2008 - 16:30

Floor:

Heey san en pap!!
    Wat een enthousiaste verhalen allemaal!! Toch ben ik eigenlijk wel blij dat ik niet de hele dag in de auto hoef te zitten!!
    We houden hier thuis de hele reis bij op internet en tv, dus we weten precies waar jullie zijn!

xxx hvj

• 08 Juli 2008 - 20:33

Jan Willem:

Hoi Sanne en Tim,
    denk elke dag aan jullie en volg jullie. Dat trace en track lukt niet zo, vooral bij jullie niet, maar dat heeft zo z'n reden. Ben benieuwd hoe de grenspassage verloopt.