Pick and Pay - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Sanne - WaarBenJij.nu Pick and Pay - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Sanne - WaarBenJij.nu

Pick and Pay

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

10 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Pretoria

De dag van voorbereidingen begint met een ontbijtje van eieren met spek. Louis en Willem hebben thuis al boodschappenlijstjes gemaakt waar vooral wc papier en ducttape op staat: een beetje techneut gaat niet zonder die zaken op weg.
Ze gaan met een donkergroene Land Rover Defender rijden die hier naast Joost staat te glimmen. Al gauw rijden we naar de supermarkt om de voorraden in te slaan voor de komende dagen. Tim is met zijn snelle manier van shoppen zo klaar, maar dan begint het lange wachten op de andere twee. Die lopen met twee karren van het ene gangpad naar het andere, maar komen tenslotte voldaan naar buiten met een heleboel vulling voor de groene Land Rover. Peter is geduldig en zegt er niets van, maar denkt overduidelijk anders over het op safari gaan.
De middag gebruiken we om de auto's voor te bereiden. De mannen zijn helemaal in hun element wanneer er bedradingen voor satelliet telefoon, walkie talkie en oplaadsystemen voor alle apparaten aangelegd wordt. Vele decimeters ducttape zijn nodig, maar dan ligt alles er strak en netjes in.
Het lesje tent opzetten is zo gedaan: de Australische Oz tent staat in een paar minuten en is ruim: ze hoeven niet lepeltje lepeltje te liggen. Wij inspecteren onze daktent op aanwezigheid van muggensticks en zijn dan aan het rommelen met de stickers van de nieuwe reis die aan de zijkanten van de auto komen: de wereld mag weten door welke landen we volgend jaar hopen te reizen.
De avond verloopt vergeleken gisteren erg rustig. Tinus en Linda komen langs, en al gauw zitten we aan een goede Afrikaanse braai te genieten van het heerlijke eten. Natuurlijk kunnen de mannen niet zonder gepruts met hun Leatherman: de douchekoppen worden uit de huisjes geschroefd en gaatje voor gaatje open gemaakt. Dat is een stuk lekkerder douchen! Het is dat Chris dit alles nog niet door heeft, anders zou ze een kapot apparaat voor de drie hebben neergezet: gegarandeerd vermaak en waarschijnlijk goed voor een modificatie naar een opgevoerd en anders werkend eindproduct.
Veel vroeger dan gisteren liggen we onder de dekens in het hutje op het terrein, waar gedurende de nacht een enorme regenbui op het zinken dak de zomerse warmte verdrijft. We voelen ons weer thuis in Zuid Afrika!