Belgie - Reisverslag uit Robertville, België van Sanne - WaarBenJij.nu Belgie - Reisverslag uit Robertville, België van Sanne - WaarBenJij.nu

Belgie

Door: sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

05 Mei 2010 | België, Robertville

Ik word rond half 6 wakker van de herten die naar elkaar "blurken". Het is geen paarseizoen meer, maar ze maken wel veel herrie, bedenk ik me met slaapdronken kop. Tegen de tijd dat we echt wakker worden zijn ze weer vertrokken. Ook de eenzame fietser aan de overkant is vertrokken. Volgens mij kan zijn wasje nooit droog zijn geworden, in de vochtige ochtendnevel.
We eten een beetje en pakken de boel weer in.
Op de kaart vinden we niet veel interessante binnenwegen in het volgende stuk, en we besluiten relatief veel snelwegen te nemen en meteen door te rijden naar Belgie.
We zijn een aantal keren eerder in Robertville geweest, waar we op de camping van Arnoud hebben gekampeerd. Van hem hebben we ook een aantal zakken gedroogd eten gekregen voor onderweg, afkomstig van het Nederlandse leger. We hebben het een paar maal gebruikt, ondermeer op de boot van Wadi Halfa naar Aswan, maar het gaf wel een veilig idee dat we het bij ons hadden.
De route over de Duitse wegen verliep voorspoedig. Er zijn op veel plekken wegwerkzaamheden, maar omdat het niet druk is, hebben we weinig oponthoud. Nu de bergen om ons heen afvlakken is het landschap minder imposant.
Opvallend veel huizen hebben hier zonnecellen op het dak. Ook zijn er soms hele weilanden vol met zonnecellen. Ik denk aan de Duitse man die naast mij stond aan het visbuffet in Dar es Salaami: hij was vertegenwoordiger in zonnecellen voor Afrika en had er een hele klus aan om ze daar aan de man te brengen. En de verhalen van onder andere Tim en Kim, die vertelden dat het zo duur is om aan zonnecellen te komen omdat de overheid van Ethiopie er zo'n enorme belasting op heft. En dat terwijl de Afrikaanse zon zoveel meer energie te bieden heeft dan hier in Duitsland.
We komen ongemerkt in Belgie en rijden door de mooie Ardenner bossen naar de camping van Arnoud. Het meer van Robertville is leeg! Vanwege onderhoud aan de dam is het altijd zo aantrekkelijke water nu een miezerig stroompje onder in een zanderig groot gapend gat. Dat wordt me wat van de zomer, wanneer mensen die moeten leven van de recreatie minder klanten krijgen.
Arnoud is verrast als hij ons ziet verschijnen en we hebben een erg gezellige avond.
Een man die iets verder met zijn volkswagenbusje staat doet eerst een beetje sarcastisch als hij ons aanziet voor mensen die er met een te stoere auto graag bij willen horen, maar als hij hoort dat we werkelijk net terug komen vanuit Afrika is hij verrast en enthousiast. Wij hebben gedaan waarvan hij altijd al heeft gedroomd, maar wat hij nooit heeft gedurfd.
We gaan voor de laatste keer voorlopig ons laddertje weer op en voelen ons een beetje emotioneel: dit is echt het einde van de reis...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Tim en ik zijn regelmatig samen op pad. Als piloot is hij in erg veel landen geweest, en is voor mij een onverstoorbare rots in de branding. Laat zich nooit van stuk brengen door tegenvallers; ziet daar in tegendeel een uitdaging in om weer een creatieve oplossing te kunnen verzinnen. Zijn twee rechterhanden en zijn eeuwige zakmes zijn daarbij zijn trouwe hulpmiddelen. Ik ben (net niet geboren maar wel) getogen in Suriname,en kom nu met Tim in gebieden die mij het "thuisgevoel" weer geven. Misschien komt het door mijn tropenjaren dat ik mezelf ook niet snel gek laat maken en rustig kan wachten op de dingen die komen gaan. Ik ben in het dagelijks leven bekkenfysiotherapeut. We hebben samen 5 kinderen thuis, in leeftijd varierend tussen 10 en 20. Ze zijn wel wat jaloers op onze reizen en we krijgen regelmatig op ons kop omdat we er tijdens een verjaardag niet fysiek zijn. Aan de andere kant zijn ze zelf inmiddels ook al aan het dromen over de reizen die ze willen maken..

Actief sinds 01 Juli 2008
Verslag gelezen: 460
Totaal aantal bezoekers 209262

Voorgaande reizen:

23 Februari 2015 - 18 Oktober 2015

Joost mag het weten 2

08 Februari 2014 - 28 Februari 2014

Botswana

08 September 2013 - 28 September 2013

Hoog en droog in Waterberg Biosphere

26 Augustus 2012 - 03 Oktober 2012

Classic volvo southern africa expedition

15 Februari 2010 - 15 April 2010

Joost mag het weten

15 Mei 2009 - 05 Juni 2009

Namibie 2009

05 Juli 2008 - 05 Augustus 2008

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Zuid Afrika, november-december 2008

30 November -0001 - 30 November -0001

Suriname

Landen bezocht: