Weer voorbereiden - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Sanne - WaarBenJij.nu Weer voorbereiden - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Sanne - WaarBenJij.nu

Weer voorbereiden

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

24 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Johannesburg


Nog een paar maanden, en dan maakt Tim zijn laatste reis als piloot. De pensioendatum staat vast; daar kom je niet onderuit al vind je het nog zo leuk bij de baas.
Deze verandering in ons dagelijks leven willen we duidelijk markeren: werkend heen vliegen en avontuur opzoekend terug rijden naar huis. Helaas vliegt Tim niet op Johannesburg, maar Dar es Salaam is dichtbij genoeg en er gaat daar vandaan 2x per dag een vliegtuig naar Johannesburg.
Het plan is om Joost weer met de neus naar het noorden te zetten. We hadden de westelijke route door het continent al helemaal uitgeplozen en voorbereid, maar liepen telkens tegen sterke TIA (This Is Africa) invloeden aan:
De grens tussen Kameroen en Nigeria is dicht voor reizigers vanwege de angst voor verspreiding van Ebola. We zouden daarom Joost op de boot zetten in Kameroen, naar Ghana. Dat kan wel, maar we krijgen onvoldoende zekerheden om daar op te kunnen rekenen. Voor mij is de tijd waarbinnen we deze reis kunnen maken niet onbeperkt, dus we durven het risico niet te nemen dat we lang oponthoud zullen krijgen en hebben daarom gisteren de hele reis omgegooid.
Nu plannen we de route via de oostkust, waarbij we voor ons onbekende paden opzoeken. Dus terug naar het planbord en opnieuw beginnen.
Voor degenen die onze reizen volgen komt er een verandering: mijn verslagen ga ik via onze eigen website www.overlandsolutions.nl publiceren en niet meer op deze site.

  • 24 Februari 2015 - 14:50

    Louki:

    Lieve Sanne wat een verrassing dat je nu al op weg bent! Ik had het gevoel dat het pas deze zomer zou zijn, heb duidelijk niet goed geluisterd. Spannend om nu de reis te moeten omgooien. Ik weet niet waar je uiteindelijk aanomt maar weet dat de zoon van Lily in Kenia woont. Madagaskar zul je wel niet halen maar daar heeft mijn zoon 5 jaar gewoond en heeft er goede connecties dus altijd nuttig voor adressen! Ik ga je weer volgen op je site, leuk van die ondernemende familieleden. Het was ook leuk je zoon te ontmoeten, er zou toch ooit een Molenboschafstammelingen bijeenkomst georganiseerd moeten worden.!liefs louki

  • 24 Februari 2015 - 21:59

    Conny:

    ha Sanne,
    We weten dat jullie dit al een een poosje van plan zijn. Succes met het her plannen. Het zal vast weer heel speciaal worden. Wij zijn net terug uit australie, waar we 2.5 maand hebben door getrokken. Wat is reizen toch heerlijk. We gaan jullie weer met veel plezier volgen. Lieve groet.

  • 25 Februari 2015 - 07:53

    LizArd (Liz / Howard):

    "overlandsolutions.nl" - always interesting to follow you guys.

    See you in one months time.

  • 26 Februari 2015 - 10:58

    Lien Ay :

    hoi Sanne en Tim,
    Leuk om jullie reis te plannen. Dat is ook alvast genieten. Ik zal jullie volgen tzt op jullie eigen website. Wel zin om mee te gaan.
    Groetjes, Lien Ay

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Johannesburg

Sanne

Tim en ik zijn regelmatig samen op pad. Als piloot is hij in erg veel landen geweest, en is voor mij een onverstoorbare rots in de branding. Laat zich nooit van stuk brengen door tegenvallers; ziet daar in tegendeel een uitdaging in om weer een creatieve oplossing te kunnen verzinnen. Zijn twee rechterhanden en zijn eeuwige zakmes zijn daarbij zijn trouwe hulpmiddelen. Ik ben (net niet geboren maar wel) getogen in Suriname,en kom nu met Tim in gebieden die mij het "thuisgevoel" weer geven. Misschien komt het door mijn tropenjaren dat ik mezelf ook niet snel gek laat maken en rustig kan wachten op de dingen die komen gaan. Ik ben in het dagelijks leven bekkenfysiotherapeut. We hebben samen 5 kinderen thuis, in leeftijd varierend tussen 10 en 20. Ze zijn wel wat jaloers op onze reizen en we krijgen regelmatig op ons kop omdat we er tijdens een verjaardag niet fysiek zijn. Aan de andere kant zijn ze zelf inmiddels ook al aan het dromen over de reizen die ze willen maken..

Actief sinds 01 Juli 2008
Verslag gelezen: 705
Totaal aantal bezoekers 208431

Voorgaande reizen:

23 Februari 2015 - 18 Oktober 2015

Joost mag het weten 2

08 Februari 2014 - 28 Februari 2014

Botswana

08 September 2013 - 28 September 2013

Hoog en droog in Waterberg Biosphere

26 Augustus 2012 - 03 Oktober 2012

Classic volvo southern africa expedition

15 Februari 2010 - 15 April 2010

Joost mag het weten

15 Mei 2009 - 05 Juni 2009

Namibie 2009

05 Juli 2008 - 05 Augustus 2008

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Zuid Afrika, november-december 2008

30 November -0001 - 30 November -0001

Suriname

Landen bezocht: