Dag 15: Molopo Lodge - Reisverslag uit Tweerivieren (2), Zuid-Afrika van Sanne - WaarBenJij.nu Dag 15: Molopo Lodge - Reisverslag uit Tweerivieren (2), Zuid-Afrika van Sanne - WaarBenJij.nu

Dag 15: Molopo Lodge

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

24 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Tweerivieren (2)

De weg naar de gate loopt langs de Nossob. Wat laatste foto’s van gieren en secretarisvogels en dan is het voorbij met wildfotografie. Onze volgende overnachtingsplek is een lodge met campsite waar we al eerder zijn geweest: Molopo. Een gezellige lommerrijke plaats met veel palmbomen in de tuin en keurige kampeerplaatsen met eigen toiletgebouwtjes en een eigen braai onder een afdakje.
Er is ook een donkere bar, waar we een heerlijk koud biertje in beslagen glazen krijgen om af te koelen van de droge, hete dag rijden.
De lodge is op veel plaatsen versierd met struisvogeleieren. Ze hangen als slingers in de palmbomen en er zijn mobiles van gemaakt met stekels van een stekelvarken. Willem weet te vertellen dat je ze niet mag invoeren en dat je een boete van vijfhonderd euro kan krijgen als ze je bij de douane hiermee betrappen. Ook zaden mogen niet. De vorige keer heb ik hier een heleboel palmzaden verzameld en meegenomen naar huis. Maar goed dat ik nooit ben gecontroleerd.
Vandaag koken we niet zelf, maar trakteren we onszelf op een heerlijk filet steak van de lodge. Wat hebben we toch een slecht leven...