brandgang - Reisverslag uit Palapye, Botswana van Sanne - WaarBenJij.nu brandgang - Reisverslag uit Palapye, Botswana van Sanne - WaarBenJij.nu

brandgang

Door: sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

23 Februari 2014 | Botswana, Palapye

Dag 8: Brandgang! !
Het volgende doel is een camsite bij Kang. Als we via de weg gaan is dat meer dan vierhonderd
kilometer ver, maar we kunnen ook pal zuid langs de grens van het Central Kalahari Game
Reserve over een brandgang. Dat scheelt bijna tweehonderd kilometer. De brandgang is breed en
groen, het spoor is mul en diep. De auto’s schommelen en hotsen, maar niemand komt vast te
zitten. Een Landcuiser zou hier waarschijnlijk door zijn bladveren zakken, concluderen de
LandRover rijders eendrachtig. !
Het park is niet omheind: de scheiding tussen de plaatsen waar huishoudelijke dieren gegraasd
worden en het park waar leeuwen en luipaarden beschermd zijn is slechts een open brandgang. !
Ook vandaag schieten we veel beter op dan de Garmin voor ons had berekend. We zijn al rond
twee uur bij Kang, waar we willen tanken en boodschappen doen. Helaas is de supermarkt op
zaterdagmiddag dicht. We zullen dus van de restjes een maaltijd proberen te maken.!
De campsite die Peter ons had aangeraden heet de Kalahari Rest Lodge. Ook hier zijn we de
enige gasten. Hier vinden we geen slangen in de doucheruimte. Het is een goede plek om weer
een extra nachtje over te blijven. !
Op deze campsite is zelfs een bar met een slaperige barman die al een hele tijd niets te doen
heeft. We zorgen voor een goede omzet vanavond, want we blijven zelfs eten. Naarmate de wijn
voorraad van de lodge slinkt, stijgt het volume van de lachsalvo’s en daalt het intellectuele gehalte
van de gesprekken. Tenslotte eindigt de dag met een luid gesnurk dat uit de Oz tent vandaan lijkt
te komen.

• 23 Februari 2014 - 14:12

Lien Ay:

Leuk Sanne om weer berichten van jou te kunnen lezen. Eindelijk weer wifi. Kan je ons op de hoogte houden wat onze mannen uitspoken. Ha..ha.. Mooie foto's en film beelden denk ik. Ikben nu met Maud inToronto. We gaan zo skiën. Gisteren op de jumpseats meegekomen en kon ik alleen maar kwijlend kijken naar de mooie C class stoelen kijken in de 747. Ik zat bij deur 21 en Maud op de upperdeck. Veel plezier nog deze laatste dagen en de mannen alweer een beetje in de stress voor de terugweg, terwijl ze alle tijd hebben. Liefs uit Toronto,
    Lien Ay

• 23 Februari 2014 - 16:17

Piet Louw:

Hi Tim and Sanne,

I left Kang this morning 23rd where I overnighted on my way home to JNB from Windhoek.....we must have passed each other on the road!!

Cheers, enjoy!

• 23 Februari 2014 - 16:40

Piet Louw:

Sorry, I misread the times......If fact on SAT afternoon 17.00hrs I drove up to the Kalahari Rest Camp gate.....but due to the lack of cell phone reception I turned back....how weird would that have been finding you guys there!!!!!

• 23 Februari 2014 - 20:56

Sisa:

Eindelijk weer een teken van leven, hoera! Die w.c. scene doet me denken aan Republiekse toestanden..
    Teken je veel deze keer, na die schets van de douane? Verzamel je zaden? Fijne reis!