Matamba - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Sanne - WaarBenJij.nu Matamba - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Sanne - WaarBenJij.nu

Matamba

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

10 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Pretoria

De eerste kilometers zijn gezet. We rijden een stuk snelweg, om dan af te slaan richting Vaalwater in de Waterberg streek. Vorig jaar waren we hier ook en we willen overnachten op de campsite van Sue en Allen, Matamba. Het was fijn daar: de stilte, de dieren, de prachtige sanitaire plekken die nagelnieuw zijn.
Onderweg op de walkie talkies horen we hoe de mannen in de groene Land Rover hun apparatuur niet goed opgeladen krijgen. Er is geen tweede accu, en de eerste trekt al die zaken niet. Er staan verschillende navigatie apparaten aan, de walkie talkie, de muziek, kortom daar hadden de Land Rover bouwers nooit op gerekend toen ze het ontwerp maakten.
De reis verloopt gemakkelijk en zonder oponthoud. Bij Matamba worden we hartelijk verwelkomd en krijgen we de nieuwe plaats toegewezen die pas sinds een maand in gebruik is. Het is er doodstil, we zijn de enigen. Dat is ook de opzet van deze plek: rust en stilte en het gevoel dat je thuis gekomen bent.
De eerste keer echt tent opzetten gaat de mannen goed af, ondanks geplaag met de camera. Later pakt Tim zelfs de drone en filmt van boven af terwijl Louis zich staat te scheren in de open doucheruimte tussen de bomen. Gelukkig voor hem was de batterij van de camera leeg, dus er hoeft waarschijnlijk geen censuur op.
De mannen hebben fonkelwijn gekocht voor deze eerste avond. We zitten dus bij het vallen van de avond aan een heerlijk glaasje bij de braai en gaan daarna door met een wijntje. Voordat we het in de gaten hebben is het echt bedtijd geworden en genieten we van de intense stilte van de nacht.

• 10 Februari 2014 - 20:14

Marijke:

Hallo,ik ben het schoonzusje van Louis en vind het erg leuk om jullie zo te volgen.Wat een avontuur. Veel plezier allemaal!!!

• 10 Februari 2014 - 20:19

Frits Van Hogendorp:

Hoi Sanne,

Wat een verhalen zeg! Ik lees weinig over de dierenwereld daar. Je moet toch daar het e.e.a. van gezien hebben lijkt me. Vast lees ik daar in een volgend verhaal nog over.

Groetjes Frits

• 10 Februari 2014 - 21:17

Lien Ay Tan:

Hoi Sanne,
    Leuk dat je dit allemaal opschrijft. Is gezellig met 4 mannen op stap? Jammer, dat ik niet mee kan deze keer. Maar misschien ooit een andere keer. Geniet lekker daar. Heerlijk in de natuur en lekker warm weer. Hier is het herfst weer.
    Ik vind het geweldig dat ik jullie kan volgen via deze site.
    Liefs, Lien Ay.

• 13 Februari 2014 - 02:57

Tineke:

Hi lieve stoere mannen en vrouw..wat leuk dit allemaal te lezen maar zoals je weet denk ik dat t beter is dat ik nooit mee ga haha maar dat wil niet zeggen dat ik niet kan genieten van Sanne s leuke verhalen en dat ik t voor me zie ! Lijkt me echt heel mooi allemaal vooral die stilte en het echte donker daar ben ik wel jaloers op.. Ook ik ben op reis en vanaf warm en zonnig Curaçao met meer wilde mensen dan dieren zeg ik jullie hallo en NJOY. xxx tien

• 19 Februari 2014 - 10:11

Ed:

En wij maar werken.....nee, geniet met volle teugen.
    Fijn om de verslagen weer te ontvangen, lees ze op eenrustig moment en dan ben ik in gedachten bij jullie.
    Groeten,
    Ed