Matamba - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Sanne - WaarBenJij.nu Matamba - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Sanne - WaarBenJij.nu

Matamba

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

10 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Pretoria

De eerste kilometers zijn gezet. We rijden een stuk snelweg, om dan af te slaan richting Vaalwater in de Waterberg streek. Vorig jaar waren we hier ook en we willen overnachten op de campsite van Sue en Allen, Matamba. Het was fijn daar: de stilte, de dieren, de prachtige sanitaire plekken die nagelnieuw zijn.
Onderweg op de walkie talkies horen we hoe de mannen in de groene Land Rover hun apparatuur niet goed opgeladen krijgen. Er is geen tweede accu, en de eerste trekt al die zaken niet. Er staan verschillende navigatie apparaten aan, de walkie talkie, de muziek, kortom daar hadden de Land Rover bouwers nooit op gerekend toen ze het ontwerp maakten.
De reis verloopt gemakkelijk en zonder oponthoud. Bij Matamba worden we hartelijk verwelkomd en krijgen we de nieuwe plaats toegewezen die pas sinds een maand in gebruik is. Het is er doodstil, we zijn de enigen. Dat is ook de opzet van deze plek: rust en stilte en het gevoel dat je thuis gekomen bent.
De eerste keer echt tent opzetten gaat de mannen goed af, ondanks geplaag met de camera. Later pakt Tim zelfs de drone en filmt van boven af terwijl Louis zich staat te scheren in de open doucheruimte tussen de bomen. Gelukkig voor hem was de batterij van de camera leeg, dus er hoeft waarschijnlijk geen censuur op.
De mannen hebben fonkelwijn gekocht voor deze eerste avond. We zitten dus bij het vallen van de avond aan een heerlijk glaasje bij de braai en gaan daarna door met een wijntje. Voordat we het in de gaten hebben is het echt bedtijd geworden en genieten we van de intense stilte van de nacht.

  • 10 Februari 2014 - 20:14

    Marijke:

    Hallo,ik ben het schoonzusje van Louis en vind het erg leuk om jullie zo te volgen.Wat een avontuur. Veel plezier allemaal!!!

  • 10 Februari 2014 - 20:19

    Frits Van Hogendorp:

    Hoi Sanne,

    Wat een verhalen zeg! Ik lees weinig over de dierenwereld daar. Je moet toch daar het e.e.a. van gezien hebben lijkt me. Vast lees ik daar in een volgend verhaal nog over.

    Groetjes Frits

  • 10 Februari 2014 - 21:17

    Lien Ay Tan:

    Hoi Sanne,
    Leuk dat je dit allemaal opschrijft. Is gezellig met 4 mannen op stap? Jammer, dat ik niet mee kan deze keer. Maar misschien ooit een andere keer. Geniet lekker daar. Heerlijk in de natuur en lekker warm weer. Hier is het herfst weer.
    Ik vind het geweldig dat ik jullie kan volgen via deze site.
    Liefs, Lien Ay.

  • 13 Februari 2014 - 02:57

    Tineke:

    Hi lieve stoere mannen en vrouw..wat leuk dit allemaal te lezen maar zoals je weet denk ik dat t beter is dat ik nooit mee ga haha maar dat wil niet zeggen dat ik niet kan genieten van Sanne s leuke verhalen en dat ik t voor me zie ! Lijkt me echt heel mooi allemaal vooral die stilte en het echte donker daar ben ik wel jaloers op.. Ook ik ben op reis en vanaf warm en zonnig Curaçao met meer wilde mensen dan dieren zeg ik jullie hallo en NJOY. xxx tien

  • 19 Februari 2014 - 10:11

    Ed:

    En wij maar werken.....nee, geniet met volle teugen.
    Fijn om de verslagen weer te ontvangen, lees ze op eenrustig moment en dan ben ik in gedachten bij jullie.
    Groeten,
    Ed

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Botswana

Met vier mannen en drie Defenders op stap!

Recente Reisverslagen:

26 Februari 2014

Dag 19: afsluiting

26 Februari 2014

Dag 18: pilanusberg

26 Februari 2014

Dag 17: pigme lodge

26 Februari 2014

Dag 16: Lampje

24 Februari 2014

Dag 15: Molopo Lodge
Sanne

Tim en ik zijn regelmatig samen op pad. Als piloot is hij in erg veel landen geweest, en is voor mij een onverstoorbare rots in de branding. Laat zich nooit van stuk brengen door tegenvallers; ziet daar in tegendeel een uitdaging in om weer een creatieve oplossing te kunnen verzinnen. Zijn twee rechterhanden en zijn eeuwige zakmes zijn daarbij zijn trouwe hulpmiddelen. Ik ben (net niet geboren maar wel) getogen in Suriname,en kom nu met Tim in gebieden die mij het "thuisgevoel" weer geven. Misschien komt het door mijn tropenjaren dat ik mezelf ook niet snel gek laat maken en rustig kan wachten op de dingen die komen gaan. Ik ben in het dagelijks leven bekkenfysiotherapeut. We hebben samen 5 kinderen thuis, in leeftijd varierend tussen 10 en 20. Ze zijn wel wat jaloers op onze reizen en we krijgen regelmatig op ons kop omdat we er tijdens een verjaardag niet fysiek zijn. Aan de andere kant zijn ze zelf inmiddels ook al aan het dromen over de reizen die ze willen maken..

Actief sinds 01 Juli 2008
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 208773

Voorgaande reizen:

23 Februari 2015 - 18 Oktober 2015

Joost mag het weten 2

08 Februari 2014 - 28 Februari 2014

Botswana

08 September 2013 - 28 September 2013

Hoog en droog in Waterberg Biosphere

26 Augustus 2012 - 03 Oktober 2012

Classic volvo southern africa expedition

15 Februari 2010 - 15 April 2010

Joost mag het weten

15 Mei 2009 - 05 Juni 2009

Namibie 2009

05 Juli 2008 - 05 Augustus 2008

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Zuid Afrika, november-december 2008

30 November -0001 - 30 November -0001

Suriname

Landen bezocht: